Khamis, 13 Oktober 2011

benci

benci aku dengan idup nie.. kenapalah takdir hidup ini selalu sahaja malang

benci aku dengan kehidupan ini, terasa ingin membunuh diri...

arghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh tension betul aku

Isnin, 26 September 2011

KENAPA MALANG JE NASIBKU

HURMM DUA HARI BERTURUT- TURUT  HIDUP AKU MALANG

SAMPAI AKU RASA NAK BUNUH DIRI PUN ADA..  TENSION YANG TERAMAT

SANGAT... SEMUA ORANG NAK SALAHKAN AKU SAHAJA..

KENAPALAH HIDUP AKU NIE SENTIASA MALANG..

Ahad, 25 September 2011

dugaan yang x prnh surut

Kenapa hidup aku nie x prnh x lpas dari dugaan.. knpa aku yang harus di uji dengan sebegini

rupa.. aku dah x larat menanggung dugaan ini sendirian.. YA ALLAH KAU CABUTLAH

NYAWA KU.. AKU DAH XNK HIDUP LAGI, KNPA TERLALU BERAT DUGAAN

YANG TERPAKSA AKU HADAPI SENDIRIAN.. AKU DAH X LARAT DENGAN

SEMUA INI.. BIARKANLAH AKU MATI AGAR SEMUA ORANG BAHAGIA

TANPA AKU DI MUKA BUMI INI.. AKU DAH LETIH DENGAN SEMUA INI..







AKU NAK MATI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

aku mula benci dia

Enth lah knpa hidup aku nie sering kali diuji dengan ujian yang berat, 

aku sndri x pasti kenapa hidup ini  sering kali ditimpa dugaan.. aku sendiri

tertnya knpa idup ini penuh dengan dugaan yang x mampu aku tanggung 

sendirian.. Aku rasa semua orang dalam keluarga aku sebenarnya memang

membenci aku sejak aku kecil lagi, aku tahu aku nie adalah anak yang

pembawa sial dalam keluarga aku tahu semua itu.. aku dah xthan hidup

di dunia ini, YA ALLAH KAU CABUTLAH NYAWAKU, AKU DAH 

TAK MAHU HIDUP DI DUNIA INI LAGI.. 

Selasa, 20 September 2011

Dugaan

Semalam adalah budak bru masuk keja, tp sayangnye x smpai 1 hari

dia berkerja, dah angkat kaki dan sekali lagi aku tertinggal sendirian di

opis bawah nie,, hurmm sungguh aku kebosanan lah wei.. dah tak ada

kawan nak buat berbual.. dah terasa tension je pulak

Ahad, 11 September 2011

tiada mood

entahlah kenapa sejak akhir nie, aku dah rasa malas nak keja kat sini, makin lma aku rasa makin tension lak
rasa nak berhenti je dr sini..

Selasa, 6 September 2011

Semalam hari yang menyeksakan

Aduhai semalam betol - betol hari yang menyeksakan  hidup aku, terasa mahu menangis pon ada gak
geram betol aku smlm, bnyk kerja aku tertangguh smlm terpksa buat hari nie. tp x thulah boleh siap ke x
kerja 2 hari nie, kdang aku tertnya gak pihak HR nie xnk amik penganti kwan yg berhenti 2 ke, aku dah
penat  buat kerja dia... hishh bosan tol aku dengan kerja nie

Isnin, 5 September 2011

kebosanan

 hurmm dah lama aku x menulis dalam blog neh.. huhu, biasalah bz ckit dengan kerja aku nie, smpai xada masa nk menulis dalam blog , sejak mmber aku berhenti kerja, kesibukan aku makin parah, tension je rasanya, nk duduk makan pon x sempat.. betol -betol gler aku dibuatnya.. hurmm kdang aku terfikir gak berhenti kerja nie, aku sbnarnya dah x lrat wat 2 kerja dlm 1 masa, mksud aku kerja aku sndri, dan kerja mmber yang berhenti , mna larat woo. aku terfikir gak diaorg nie xnk amik pkerja bru k?? aku dah x lrat sgt nie, aku pon tggu masa nak angkat kaki blah dari kerja nie, tp  xthulah ble... aku sbnarnya x sangkalah yang aku boleh bertahan  begitu lma kerja kat sini, yelah aku bukan leh tahan kerja lma, kalo dah tension aku terus je berhenti, tp kerja nie dah nk msuk 4 bulan dah.. huhuhu rasa syabas kat diri sndri lak ( angkat bakul sndiri). 

Isnin, 22 Ogos 2011

mimpikah aku

bermimpikah aku
disaat kau lafazkan
kata cinta
pada diriku

bermimpikah aku
disaat kau ucapka
kalimah sayang
pada wajahku

bermimpikah aku!!!!!!!!!!

Selasa, 16 Ogos 2011

tekanan

hurmm dah lma rasanya aku x mnulis kat bloger nie.. aku semakin bz skrg ngan kerja, dah jgk semakin tertekan dengan keja nie, mna x nya seorg mmber aku blh dr keja nie, so kejanya aku yg kena amik alih, penat woo, sapa yang terasa penat bila 2 keja dlm 1 masa, yelah aku nie bukanlah robot yang boleh buat keja sepantasnya, bila dah salah semua nk salahkan aku je, kdang 2 aku terfikir gak berapa lma aku boleh bertahan ngan keja nie...

Selasa, 26 Julai 2011

HATI KECEWA

diam x diam sbtu minggu lpas genap 3 thun aku berpisah dengan ex aku yg aku gelarkan  sbgai "b" sedih pilu terluka kecewa.. wlaupun aku dh mempunyai penganti dirinya , tp bohonglah kalo aku kata yang aku xsygkan dia lagi, 2 thun aku caple ngan, pelbgai onak duri kami tempuhi bersama, tp apakan daya aku, yang aku sangka  panas sampai ke petang rupanya hujan di tenghari. wktu aku dpt berita perkahwinan dia dlu, rasa remuk je hati aku, kecewa x perlu di cakpa ler, rupa2nya wktu aku ngan dia dlu, aku nie hnya tmpat persinggahan di hatinya yg sementara sje, tp ntah kenpa kini aku sering merindui dirinya..

bye ....

Sabtu, 16 Julai 2011

ada aku kisah

mmm dah lma dah x tulis kat blog aku neh.. aku nk cerita pasal kerja baru nie..

td bos aku kata aku punya general manger yg dia dah mlas nk tegur aku.. so dlm hati aku katalah

ada aku kisah kalo dia x tgur pon.. so what... apa dia ingt dia bgus sgt kew, dah lah asyik nk yg brlagak aje..

dan sentiasa rasa dirinya perfect konon.. wei xada manusia kat dlm dunia nie perfect orangnya..

Selasa, 5 Julai 2011

Setahun sudh hbungan aku dengan Si C

hari genap setahun hubungan aku dengan si "C", aku tahulah brapa lma hbungan kami boleh brthan
kalo dlu dengan si "B" aku bertahan selama 2 thun.. tp yang nie aku harap dapt bertahan lebih lma... sbb aku
mmg menyintai dirinya... bg aku dialah laki yg pling aku syg... dia sntiasa bersama aku ketika ssuh dan senang
dia sentiasa ada disisi aku...

kata orang cinta jarak jauh nie banyak dugaan, mmg betol, cinta jrak jauh amat
memerlukan pergorbanan ... I <3 my boyfriend... hehheee

Sabtu, 2 Julai 2011

tekanan

kenapa aku sering diuji dengan ujian yang berat, kenapa takdir sering menyalahi aku, bukan niatku untuk menyalahkan takdir, tp aku hnya insan yg lemah, x tertanggung rsanya menanggung derita ini sendiri. kenapa tuhan tidak cabut nyawa ku swktu aku kecil dlu, kalo tdk aku xkn mnderita sebegini... aku insan yg lemah yang tak pernah lari dari masalah, tp kenapa ujian yang datang pada aku amat berat sekali.. knpa tiada orang yang faham akan perasaan aku neh., puas aku menangis mengenakan nasib aku neh, tp knpa derita hdupku x prnah brakhir....

Ahad, 26 Jun 2011

Aku terlanjur... Aku menyesal...

bila cerita tntg terlanjur nie, aku nie suka surf laman 2 yg kurang elok ckit, kdang 2 bila aku surf kt ctu ak tertnya knpalah ada prpuan yg snggup membiarkan diri mreka di rakam aksi yang berahi dan dipaparkan kepada orang ramai. aku kdang terfikir gak knpa ada prpuan yg sanggup di jadikan hmba seks kpd laki... aku pon sbnarnya bknlah baik sgt... dlu aku prnah sekali trlanjur bermain ngan ex aku, tp mujurlah aku msih virgin lg. tp aku rasa menyesal sgt , knpa aku boleh mbiarkan laki yg bkn muhrim ngan aku melihat tubuh aku, tnpa ikatan yg sah.. tp nak menyesal pon dah x guna dah, bnda dah terjd kn, kte menangis air mata darah sekali pon dah xada guna ag.. tp betol kata orang tua kn sekali kte buat pasti kita nak akan lagi, begitu lh jua aku, wlaupun aku menyesal tp kdang hawa nafsu ku sering menguasai diriku.. dengan pkwe yg bru nie pon aku dh prnah lakukan tp ak still virgin lg, wlaupon kdang 2 aku nk dia lakukan pda tubuhku, tp bila dia hmpiri ku, aku sering menolak pelawaannya, aku sbnarnya bru thu apa itu sex msa aku caple ngan ex aku dlu.. sapa sangka aku yg sorg pndiam nie boleh terlibat ngan pkara sebegini....wloupon kami nie jrang berjumpa tp aku xthu lah ... ssuh nk ckp sbanrnya.. tp aku mmg myesal..... myesal diatas perbuatan aku neh.. tp kdang 2 aku nie suka gak lyan bnda lucah nie, sbb bnda mcm nie boleh ilang stress aku kat tmpt keja, masalah ngan keluarga aku. Tp aku skrg nie seolah-olah ketagih melihat video / mbawa kisah sexs, aku pon xthu lh knpa boleh jd mcm nie.. urmmmm .... Biar pun aku insaf melihat  smua ini, tp aku xthu knpa aku msih suka melyan pkra mcm ini... Aku harap aku dapat menjaga maruah diri ku lg.. dh aku serahkan virgin aku pada suami aku yang SAH...




ok lah smpai disini shja... jmpa lagi... daaaaaaaaaaaaaaaa

Isnin, 20 Jun 2011

BUAT BLOG..

aku heran sebenarnya mcm ner diorg leh buat blog dlam masa 2,3 hari je.. tp aku nie nk buat blog amik masa dalam  2-3 minggu.. lama kan aku cara wat blog nie.kdang aku tertnya gak mcm ner mrk smua boleh buat blog dlam msa yg singkat dan mpunyai pelbgai maklumat an... aku nie amik masa utk menulis blog pon kdang 2 mgambil msa dlm 2 @ 3 minggu gak lh.. tp kdang 2 dlm 2 @ 3 ari pon boleh siap, tp kalo asyik delay shj mcm ner x jd lmbt lak kn.. yela kdang 2 aku xthu apa nak tulis sbnarnya, .. huhuhu

Aku sbanrnya masih dalm proses belajar buat blog, rasa syok plak ada blog nie, mcm 2 kerenah org yang aku jmpa dalm blog nie.. kat sini pelbagai blog aku layari.. dari yg elok hingga yang kurang elok pon aku lyan gak.. mmm best gak lh lyan blog nie, lepas segala  tekanan dlm jiwa ini...

Rabu, 15 Jun 2011

tension...

urmm ari nie aku tension gler, ari nie 1 ari aku kena marah dek bos aku.. urmm aku sbnarnya bkanlah familior sgat nk wat keja mcm nie, agpun aku msih bru ag dan msih bnyk lagi perlu dibelajar, bkannya aku boleh hafal semuanya dlm kepala otak aku nie... hisshhh memg ak tension gler la.. ikutkan hati mmg nk angkat beg balik rumah je, yelah malu woo aku kat kawan2 opis aku 2. skrg nak wat kerja pon dah xada semangat, rasa nk berhenti je.. tension gler kepala otak aku neh...

tapi bila difikirkan alik ann mmg mcm nie cara kte bekerja sbnarnya.. aku harus bertahan utk kerja nie.. urmmm
tp aku mmg tension gler sbnarnya, tp mujurlah ada mmber opis yg fham keadaan aku... kalo x smlm aku dah letak surat resign dh.. pas 2 family aku akn bising skali kat aku supaya mcri keja ag...

Selasa, 14 Jun 2011

KERJA

mmm masa aku menulis blog nie, aku ngah bekerja.. huhu.. sempat ag woo bukak blog (hahaha bb bos xda) 2 yg berani aku bkak nie.. bercerita tntg pekerjaan aku nie, aku nie jenis keja yg sekjap je, bila rasa dah rasa jemu aku terus berhenti dari keja 2... korg mesti pelik ann knpa aku nie xthan lma keja.. sbb yg utamanya aku nie mmg jnis cpt bosan. kalo boleh aku nk keja 2 keja yang kena dengan jiwa aku, tp smua yg aku kerja nie atas pilihan keluarga aku, bukan aku yang suka sgt.. mmm kerja ptama aku bekerja sbg pembantu klinik, kerja klnik nie mmg mencabar kesabaran aku melayan kereneh pesakit2.. tp aku kerja kat situ xsmpai 2 bulan, korg mesti tertnya knpa aku kerja skjap sgt ann, mcm ner aku keja x skjap, kalo gaji yg dibyar  hanya ckup2 mkn sapa nk keja... mmm lps aku brhenti keja 2 aku keja kat sebuah kedai, tp kat situ aku keja sebulan je, bkn ada msalah spt ak keja klinik dlu, tp ak dpt tawaran keja di sebuah perbankanan ...aku sbnarnya syang nk tggal keja kat kdai 2, yelh bos aku, yg aku pggil abg padahal dh pangkat ayah da dia 2, dia mmg baik gler ngan aku.. mmm ok skrg aku keja bank disebuah bank yang nmanya terpksa aku rahsia, aku keja kat sna sebgai personal loan, keja aku nie nk kena jmpa orang pas2 kena terangkan pada owg 2 pasal loan aku neh, tp aku neh mnalh reti nk ckp ngan owg sbnarnya, contract aku ngan bank 2 patotnya abis bulan 8 tahun nie, tp akibat xthan asyik soal ngan bos aku asyik tnya knpa aku archive target je, so aku amik keputusan utk berhenti dr kerja 2, wlpn aku mdpt tntgan dr keluarga ak, tp nk wat ganer dah keja 2 aku xleh nk wat ann... urmmmm lpas aku berhenti kerja 2, aku bekerja kat sebuah syarikat jualan langsung, pada mula aku kerja 2 aku rasa syok gak lah, bb xadalh stess mcm keja bank dlu 2, tp msuk sebulan je aku rasa pelik kenapa gaji aku x dibyar 2 ag, rupa2nya aku bekerja dengan syarikat yg xkan gaji dibyar, duit yg aku dpt dr jualan langsung2lh mnjd duit gaji setiap bulan.. wooo sapa leh tahan law mcm 2... dahlah msuk keja pkul 7.30am lpas2 blik kol 10@11 mlm.. sapa leh tahan macam 2 ann... genap 2 bulan je aku terus berhenti, tp bkn aku berhenti sendri tp aku di berhentikan oleh majikan aku  yg bg alasan yg lgsung x msuk akal bg aku. aku just cuti 1 ari je sbb msa 2 aku g jmpa pkwe aku kt ***** (korg crilah sndri yew) trus aku dtg keja 2 dia suh aku berhenti, n bila aku mntak duit gaji langsung dia kat " ko ingat ko kerja bgus sgt k, sejak ko join company nie, company nie mkin rugi, so gaji ko xkan dibyar langsung"  tp aku x peduli aku ttap mntak, lantas aku terus buat ugutan yg aku laporkan pkara nie kpd pihak berwajib, bru dia byar gaji aku wlpn separuh aje.. urmm lpas kejadian itu, 4 bulan aku dok tanpa kerja, bising gak keluarga aku terutama mak aku, padahal dah hmpir 34 interview aku g tp xada sekor pun nk amik aku kerja..... urmm setelah genap 4 bulan 17 hari aku tanam anggur , akhirnya kini aku dah dapt kerja.. mmm apa kerjanya biarlah rahsia... huhuhu... aku pun xthu brapa lama aku leh tahan kerja kat cni.. mmm aku harapkan dpt kekal lama lh dlm kerja...


ok lah smpai sini aje.. jmpa ag dlm entry yg bru lak.. byeeeeeeeeeee

Jumaat, 20 Mei 2011

Teman Lelaki

setelah berbulan2 aku xmenulis dlm blog ini, akhirnya ari nie aku memulakan lg tugasan ku untk menulis blog, ok kali nie aku nk bercerita tntg pakwe2 ku.. smuanya 3 org dan berkwan . huhuhu.... mesti korg tertnya mcm ner aku leh caple dgn kwan kpd kwan  lak yew kn. ok kat sni aku akn cerita dengan  pakwe pertama aku..
pakwe pertama aku namakan sbg "A" aku knl dia pada thun 2007 sehari seblum puasa, masa aku ngan 2 org mmber aku g karoke kat sebuah pusat membeli belah di negeri pantai timur ( korg cri sndrilh yew), aku berkwan ngan mamat nie 1 hari je, puasa yang kdua aku caple ngan dia, aku suka kat dia bb dia nie comel sgt bila ckp, tp hubungan kami tahan 3 bulan jew, ntah aku pun xthu mna salah silapnya, awal jan 2008 aku putus ngan dia, sedih ofcourse aku sedih, ylah aku mmg syg kat dia sgt.. tp dh jdoh xada, nk wat ganer ann..

ok nie kisah pakwe ku yang kedua lak ( ngeri yg sama)aku labelkan sebagai "B" aku knl dia masa aku caple ngan ex ptama aku 2, dah kata kwan kn, aku caple ngan dia setelah 2 minggu aku ptus ngan ex aku 2, tp yang nie masa aku caple ngan dia aku blum prnh jmpa ag,korg mesti pelik ann mcm ner aku leh terima org 2, sedangkan aku x prnh knl @ jmpa dia,huhu tp suara dia mgancam aku, setelah 3 bulan caple bru lh kmi jmpa...mmm owgnya xlh hensem mcm ex aku yg ptma, tp aku suka tgk ar, ada manis lah kat wajah dia 2, nmun apakan daya setelah 2 thun menjalinkan cinta, pada thun 2009 genap usia perhubungan kami 2 thun 5 bulan, aku mdapt khbar yang dia telah berkahwin i2 pun dari mulut isterinya, ya Allah masa 2 hanya tuhan yang tahu perasaan aku, hancur lebur semuanya bersatu, nmun mujurlah aku ada kwan 2 yang support aku dari belakang, masa 2 aku dah mcm orang gler dh..kalo x aku pun xthu lh nk ckp apa...


mm ini pakwe yang ketiga, aku knl dia sama mcm ner aku knl ex aku yg kdua, tp aku yang cari dia, tp korg jgn salah faham aku cari dia sbb nk tahu betul ke yang ex aku 2 dh kahwin, tp... dia lnsung x nk bercerita ttng pkra 2 wlpn aku ugut dia supaya bercerita tp dia tetap mhu tutup rahsia.. mm korg mesti tertnya ann mcm ner aku boleh jtuh cinta dengan mamat nie yang aku gelarkan sebagai "C", sama spt ex aku yg kdua gak, aku jtuh cnta di sebbkn suara dia je... korg mesti heran knplah aku nie mudah jtuh cinta bila dgr suara je, aku sndri pun xthu lah , tp i2 lh aku sbnarnya mudh jtuh cinta bila dgr suara je, tp dengan dia nie aku pun prnh ptus, sbbnya dia nie dah awek, kena tipu ag.. sedih je aku rasa.. asyik kena tipu je ngan laki, masa 2 aku lgsung x nk percyakan laki, wlpn rmai laki yg cuba ngorat aku, tp aku buat xlyan je, tp bohonglh kalo kata aku x sunyi tnpa laki yg bergelar "pakwe" disisiku, ylah aku nie kn mudah rasa sunyi... hahaha... tp setelah sebulan lebih aku clash ngan ex aku yg ketiga nie, pada 1 hr dia call aku blik, tp aku trtnya knpa dia call aku blik, upanya dia dh ptus ngan awek dia yg dulu, masa aku xthu knpa aku blh terima dia blik, sedangkan hati aku mmg dah xterluka sgt. kini dia menjadi pakwe aku kembali, tp aku sbnarnya xyakin pada cintanya ag, aku masih ragu kalo dia ikhlas mencintai aku dengan ikhlas , kerana aku takot kalo sekali lagi dia mempermainkan cintaku yang ikhlas dan suci ini.. mmm aku selalu doakan agar cinta kami kekal buat selama2nya..









oklah sampai sini je kisah tentang teman lelakiku... nanti kita akan jumpa lagi dengan kisah 2 yang lain pulak... bye smua.. love u alll... muahhhh

Khamis, 7 April 2011

kisah cinta monyet dan kenakalanku

urmm setelah berhari2 aku tidak menulis didalam blog nie, rasa windu lak nk tlss... haha kelakar k... aku pon xthu ler nk tls pe ekk.. urmm rasanya mcm nk bercerita tntg pakwe2 ku semasa zaman persekolahan dulu, ala cinta monyet je masa 2.. mmm biasa la zaman sekolah ble kte kwan mna lelaki mesti diorg ckp i2 pkwe la.. tp pdahal kwan je..tp kawan2 aku ingt yg aku nie cople kot, mmm biasalah aku nie masa kecil dulu mmg suka berkwan dengan bduk laki berbanding bduk prpuan, bb bduk puan nie asyik suka bergosip je, nyampah tol aku nk lyan..korg cya x masa aku start bercinta nie msa umur 8 thn (drjah 2), korg mesti ckp kecil2 dh pndai mengantal tp itulah knyataannya.. aku terpikat kat mamat yg brnama "s" nie masa pertama kali aku terdengar suara dia mengaji al-quran masa kelas pendidikan islam..aku dh la masa 2 xbbrapa suka sgt kat ustzah aku nie, bb dia kerek gler, silap baca ckit kena berdiri atas kerusi, so aku dan geng2 aku nie, setiap kali kelas pendidikan islam kte owg dok kat bahgian blakang kelas 2 buat bdoh je, tp setiap kali peperiksaan p.islam aku mesti dpt markah tertinggi, ustzah aku pon pelik cra mcm ner aku bljar.. mmm berblik tntg "s" td, masa aku trdgr dia bca sepotong ayat al-quran, hati aku mula menyukai diahaha...tp rupanya aku nie xlah bertepuk sebelah tangan rupanya, rupa2nya dia jguk berminat dekat aku, setelah 2 bulan kami berkwan akhir kte org stuju jd pasangan kekasih, yg bestnya xda sorg pon dr kwan aku @ dia yg thu aku dan dia cople, tp akhirnya rahsia tersebut bocor jua.. hahaha korg mesti tertnya mcm ner leh terbocor rahsia 2 kn, ylah mna xnyew, aku slalu ada sblah dia, mana dia pergi aku mesti ikut keculi law dia g toilet la aku xla ikut, tp g rumah dia pon aku prnah, jmpa ayah dia pon prnah, tdur umah dia pon prnah tp masa 2 ayah dia ada kt umah, masa 2 aku pnat sgt bersukan so aku tertdur dkt umah dia, tp aku tdur kt dlm bilik dia, i2pon ayah dia suruh, tp dia x dibenarkan msuk bilik dia, ala masa 2 aku bru berumur 9 thn mnalah thu apa i2 sexs.. mmmm tp biasalah saat bercnta ada manis dan pahitnya.bila pahitnya amat lah menikam jiwa aku nie,  msuk 4 aku ngan dia dah berlainan kelas, aku msih kelas yg tercorot sedangkan dia  kelas pndai..haha aku kn bdoh, smpai skrg aku pon bdoh.  chachakk, ntah ler ttba  jew aku rasa cmburu bila lihat dia brbual dengan bduk puan, tp korg thu x bduk puan 2 la yg jd musuh aku, hmpir 2 bulan hbungan aku ngan dia dingin dsbbkan peristiwa ini.. oh omg la, mujurlah aku msih ada kwan2 yg percya dkt aku,atleast dia cya kat aku gak, 2 pon slpas  kwan dia cte  pkara sbnar kat dia.. hahaha lawaknya kn.. tp aku pling sedih slpas tmat sekolah rendah hbungan aku ngan dia terputus ditengah jalan raya.. haha.. ylah dia kan dpt msuk sekolah berasarama tp aku sekolah biasa jew, wlpon berpisah ingatan aku pada dia x prnah berubah, biarpun ramai laki nk ngurat aku, tp aku xlyan bb aku setia menunggu dia, tp sygnya dia rupa2nya kat sana dah ada pengangti aku, sedihnya aku rasa, walhal aku nie setialah tggu dia.. urmmm patotlah owg slalu kata ini cinta zaman monyet cinta zaman persekolahan...
ok dalam blog sterusnya aku akan cerita tntg cinta sejati yg melibat kawan kepada kwan.. t korg thu laa.. wokey daaa smua.. muahhhhhh

Khamis, 24 Mac 2011

bila kawan menjadi musuh

mesti korg rasa pelikkn bila bca tjukkat atas 2, tp i2lah realitinya. kali nie aku nk bercerita tntg kwan aku yg ak cerita smlm 2 aku just nk smbung sikit cew, tp kali nie aku nk berceita drpd seorg kwan brtkur mjd seorg musuh, tp mkg korg akn kata aku nie jhatkan, ylah sggup seorg kwan 2 mjd musuh..tp bkn ak nk smua nie, tp aku xleh la nk berkwan dgn org yg brpura2 kwan dgn aku.. aku ada seorg kwan yg amat rapat masa belajar di sekolah rendah dulu, tp aku xthu ntah knpa bila naik skolah mngah perhubungan kami mjd dingin skali, tanpa aku sedari, ada 1 hari , dia mengaibkan aku depan orang, ya allah malunya aku masa 2 smua org mmdang serong pada aku, ak pon xthu knpa jd mcm 2. tp kuasa allah i2 amat besar, rupanya orang yg myebarkan fitnah trhadap diriku adalah shbat baik aku sndri.. masa 2 aku rasakan gelap gelita dunia ku ini, akhirnya aku bertnya pada dia knpa dia snggup wat aku mcm nie, korg nak thu apa alasan yg dia bg padaku, katanya aku ada mburukan dia dulu, masyaallah masa bila plak aku bercerita tntg kburukan pada org lain, sejak pada kisah itu , aku ngan dia mula mjadi musuh. sejak dari peristiwa 2 aku amat berhati 2 mncari seorg kwan, sejak pada 2 aku mula sedar, bahawa seorg shbat sjati pasti ada ketika ssuh @ snang tp kwan aku, bila snag jew snggup mjd sahabt aku, bila aku ssuh smuanya mjd musuh, bukan aku nak sangat kwan aku jd musuh tp aku xsnggup brkwan dgn orng yg brpura2 brkwan dgn aku. ylah aku mahu sahabat yg sentiasa ada bersamaku ketika ssuh@ snag. masa aku belajar disalah 1 insitusi dipantai timur,bdk baru, aku nie org yg mduh mesra dgn smua org, aku ingt lg masa 2 dia ssuh sgt,aku pon bantulah dia, tp bila dia dh jmpa kwn dia yg 1 negeri dgn dia, dia mula lupakan aku, sdih sgt aku rasa. ylah masa2  mula dia dtg tmpt bljar 2, aku yg bantu dia, sejak pada 2 aku mula benci org yg berasal dari k di pantai timur.. mmmm sampai disini sahaja celotoh aku .. mmm t aku akn smbung tntg cerita lain plak'

Rabu, 23 Mac 2011

siapa kawanku

penatnya arinie 1 hari jga ank buah aku, dahlah nakal semacam.. oklah kali nie aku nk bercerita tntg siapa kawan2ku.. urmm berbicara tntg kwan aku sndri trtnya siapa kwan aku sbnarnya.. ylah aku ketika snng je aku mpunyai kwan, tp bila aku ssuh siapa kwan aku.. kdang2 aku mngis sndri mgnangkan nsib aku, knpa kwan2 aku snggup wat aku mcm nie.aku pn xthu pda siapa nk ak mgadu cerita, bila aku sedih, kdang 2 aku perlulan seorg tman utk berbicara, tp  xada siapa yg sudi mdengar keluh resah aku nie..kdang aku brtnya apakah orang spt aku nie xlyak mmpunyai kwan yg sejati.. apakah ketika snang sjew k ak lyak mmpunyai kwan, tp bila ssuh aku xperlu kwan.. YA ALLAH apakah aku nie xlyak utk berteman dgan siapa k.. aku jgak spt orang laen perlukan teman utk berbicara, teman utk berkasih ,teman utk mgadu cerita, tp siapa kawan aku.. aku hnya sndrian sja disini.. knpa smua orang sggup wat aku mcm nie.. orang selalu shbat sejati akn sentiasa brsama kita ktika ssuh @ snang, tp aku hnya ada tman ketika snang jew. puas sudh airmata aku mgalir nie, bila mmikirkan siapa kawan sejati aku.. urmm oh sahabat dimanakah kamu sahbat sejati..

Isnin, 21 Mac 2011

mak tiri

bercerita tntg emak tiri agak sukar jugak, ylah mak tiri aku nie bknlah garang dan jahat sgt sbnarnya, tp krna aku kurg rapat dgn dia, mybabkan kami agak dingin sedikit.sejak kecil lagi aku sering bertelagah pndpt dgn emak tiriku sehingga sekarang, dlu masa kecil aku ingt lagi, mak tiri aku sering pkul aku, tp xdapt nk pkul pon bb ayah aku sering melindungi aku, bb 2 aku sygkan ayah aku.. huhauhua.. masih aku ingt lagi dari dulu mak tiri aku sering pggil aku "anak antu" ylahkn bb mak kndung aku bg saka dia kat aku, sbnarnya bukanlah aku semua nie, aku pon x prnh terlintas dlm fikiran aku nie utk mgamalkan smua itu, masyaALLAH setiap malam ak menangis, knpa hidup aku nie penuh dengan ranjau kehidupan. kdang aku berfikir kenapa aku yg harus hadapi dugaan sebesar nie, sedangkan aku nie insan yg lemah dan x mmpu utk hadapi smua ini.. aku kdang2  cmburu gak dgn kwan aku ylah diaorg dapt merasakan kasih syang seorg ibu kndung yg sejati, tp aku jgk mmpunyai kwan sama nasib ngan aku, tp arwah mak kndung kwan aku nie, xla spt mak kndung aku, yg sanggup bg saka kat aku nie.. sudah beribu-ribu duit ayh aku ngan mak tiri aku habis utk berubatkan aku, tp bnda2 msih xnk keluar dari badan aku, wlpon aku xrapat ngan mak tiri aku, tp dia sggup jaga aku ngan abg2 aku.. tp msalah aku msih belum dapat menerima dia sbgai mak, tp demi ayah aku , aku terpksa terima dia..

urmm cerita pasal family aku sampai disini sahaja. lpas aku akan cerita ttg kwan2 aku lak. pasto korg tgukan apa kisah kawan aku kn



                                                            

Ahad, 20 Mac 2011

permulaan ceritaku

ak dibesarkan dlm keluarga yg sderhana, aku mmpunyai 4 org abg dan aku nie ank bongsu dan tunggal prpuan lak 2, aku mpunyai sorg ayah yang amat penyayang dan memahami jiwa anak2nya, tp bila bercakpa tntg mak, aku mmg sdeh ckit, ylah ak xprnh kenal siapa mak kndung aku, menurut cite ayah aku mereka bercerai slps 1 mggu ak dilhirkan, kata ayah aku ag, mak aku curang dibelakangnya smasa mgandungkan aku, kdang aku trtnya gak kat diri sndri btol kew aku nie anak yg sah, sbb ayah aku prnh ckp mak ak curang dibelakang dia masa mgdungkan aku, tp bila aku tnya kat ayah aku aku nie btol ke anak dia, ayah aku, ya dik ank ayah, smpai menitis airmata ayh aku, sejak pada ari2 aku dah xda tnya kt ayah aku lagi tntg pkra 2. tp masa umur aku dlm usia 2 thun, ayah aku amik keputusan utk berkahwin lgi, kata ayah aku pada ank2nya biar ada seorg ibu menjaga kita skrg, ayah aku xnk kami adik2 beradik kehilangan kasih sayang seorg ibu. mula2 aku xterasa sgt ada mak tiri nie, tp bila umur aku masuk 5 thun , ada seorg kwan aku ckp yg emak tiri nie jhat dan garang dan sejak pada ari2 aku dah xsukakn mak tiri aku nie.. urmmm

snyuman

inilah pertama kali aku tulis blog, mula 2 aku rasa ssuh gak nk wat blog nie, ylah xada sapa nk ajarkan, so aku buat perlahan. atlast trjdlah blog aku nie.. haha.. opsss lupa lak nak knal diri aku blh dikenali sbg lonely girl, sbb ak nie jnis cepat sunyi, wlpn dh ada brpunya (pakwe) tp aku ttap rasa sunyi, aku pon xthu knpa.. mybe dia berada jauh dari aku kot..kdang aku rasa mnyesal lak caple jauh nie, dahlah ssuh nk jmpa.