Khamis, 24 Mac 2011

bila kawan menjadi musuh

mesti korg rasa pelikkn bila bca tjukkat atas 2, tp i2lah realitinya. kali nie aku nk bercerita tntg kwan aku yg ak cerita smlm 2 aku just nk smbung sikit cew, tp kali nie aku nk berceita drpd seorg kwan brtkur mjd seorg musuh, tp mkg korg akn kata aku nie jhatkan, ylah sggup seorg kwan 2 mjd musuh..tp bkn ak nk smua nie, tp aku xleh la nk berkwan dgn org yg brpura2 kwan dgn aku.. aku ada seorg kwan yg amat rapat masa belajar di sekolah rendah dulu, tp aku xthu ntah knpa bila naik skolah mngah perhubungan kami mjd dingin skali, tanpa aku sedari, ada 1 hari , dia mengaibkan aku depan orang, ya allah malunya aku masa 2 smua org mmdang serong pada aku, ak pon xthu knpa jd mcm 2. tp kuasa allah i2 amat besar, rupanya orang yg myebarkan fitnah trhadap diriku adalah shbat baik aku sndri.. masa 2 aku rasakan gelap gelita dunia ku ini, akhirnya aku bertnya pada dia knpa dia snggup wat aku mcm nie, korg nak thu apa alasan yg dia bg padaku, katanya aku ada mburukan dia dulu, masyaallah masa bila plak aku bercerita tntg kburukan pada org lain, sejak pada kisah itu , aku ngan dia mula mjadi musuh. sejak dari peristiwa 2 aku amat berhati 2 mncari seorg kwan, sejak pada 2 aku mula sedar, bahawa seorg shbat sjati pasti ada ketika ssuh @ snang tp kwan aku, bila snag jew snggup mjd sahabt aku, bila aku ssuh smuanya mjd musuh, bukan aku nak sangat kwan aku jd musuh tp aku xsnggup brkwan dgn orng yg brpura2 brkwan dgn aku. ylah aku mahu sahabat yg sentiasa ada bersamaku ketika ssuh@ snag. masa aku belajar disalah 1 insitusi dipantai timur,bdk baru, aku nie org yg mduh mesra dgn smua org, aku ingt lg masa 2 dia ssuh sgt,aku pon bantulah dia, tp bila dia dh jmpa kwn dia yg 1 negeri dgn dia, dia mula lupakan aku, sdih sgt aku rasa. ylah masa2  mula dia dtg tmpt bljar 2, aku yg bantu dia, sejak pada 2 aku mula benci org yg berasal dari k di pantai timur.. mmmm sampai disini sahaja celotoh aku .. mmm t aku akn smbung tntg cerita lain plak'

Rabu, 23 Mac 2011

siapa kawanku

penatnya arinie 1 hari jga ank buah aku, dahlah nakal semacam.. oklah kali nie aku nk bercerita tntg siapa kawan2ku.. urmm berbicara tntg kwan aku sndri trtnya siapa kwan aku sbnarnya.. ylah aku ketika snng je aku mpunyai kwan, tp bila aku ssuh siapa kwan aku.. kdang2 aku mngis sndri mgnangkan nsib aku, knpa kwan2 aku snggup wat aku mcm nie.aku pn xthu pda siapa nk ak mgadu cerita, bila aku sedih, kdang 2 aku perlulan seorg tman utk berbicara, tp  xada siapa yg sudi mdengar keluh resah aku nie..kdang aku brtnya apakah orang spt aku nie xlyak mmpunyai kwan yg sejati.. apakah ketika snang sjew k ak lyak mmpunyai kwan, tp bila ssuh aku xperlu kwan.. YA ALLAH apakah aku nie xlyak utk berteman dgan siapa k.. aku jgak spt orang laen perlukan teman utk berbicara, teman utk berkasih ,teman utk mgadu cerita, tp siapa kawan aku.. aku hnya sndrian sja disini.. knpa smua orang sggup wat aku mcm nie.. orang selalu shbat sejati akn sentiasa brsama kita ktika ssuh @ snang, tp aku hnya ada tman ketika snang jew. puas sudh airmata aku mgalir nie, bila mmikirkan siapa kawan sejati aku.. urmm oh sahabat dimanakah kamu sahbat sejati..

Isnin, 21 Mac 2011

mak tiri

bercerita tntg emak tiri agak sukar jugak, ylah mak tiri aku nie bknlah garang dan jahat sgt sbnarnya, tp krna aku kurg rapat dgn dia, mybabkan kami agak dingin sedikit.sejak kecil lagi aku sering bertelagah pndpt dgn emak tiriku sehingga sekarang, dlu masa kecil aku ingt lagi, mak tiri aku sering pkul aku, tp xdapt nk pkul pon bb ayah aku sering melindungi aku, bb 2 aku sygkan ayah aku.. huhauhua.. masih aku ingt lagi dari dulu mak tiri aku sering pggil aku "anak antu" ylahkn bb mak kndung aku bg saka dia kat aku, sbnarnya bukanlah aku semua nie, aku pon x prnh terlintas dlm fikiran aku nie utk mgamalkan smua itu, masyaALLAH setiap malam ak menangis, knpa hidup aku nie penuh dengan ranjau kehidupan. kdang aku berfikir kenapa aku yg harus hadapi dugaan sebesar nie, sedangkan aku nie insan yg lemah dan x mmpu utk hadapi smua ini.. aku kdang2  cmburu gak dgn kwan aku ylah diaorg dapt merasakan kasih syang seorg ibu kndung yg sejati, tp aku jgk mmpunyai kwan sama nasib ngan aku, tp arwah mak kndung kwan aku nie, xla spt mak kndung aku, yg sanggup bg saka kat aku nie.. sudah beribu-ribu duit ayh aku ngan mak tiri aku habis utk berubatkan aku, tp bnda2 msih xnk keluar dari badan aku, wlpon aku xrapat ngan mak tiri aku, tp dia sggup jaga aku ngan abg2 aku.. tp msalah aku msih belum dapat menerima dia sbgai mak, tp demi ayah aku , aku terpksa terima dia..

urmm cerita pasal family aku sampai disini sahaja. lpas aku akan cerita ttg kwan2 aku lak. pasto korg tgukan apa kisah kawan aku kn



                                                            

Ahad, 20 Mac 2011

permulaan ceritaku

ak dibesarkan dlm keluarga yg sderhana, aku mmpunyai 4 org abg dan aku nie ank bongsu dan tunggal prpuan lak 2, aku mpunyai sorg ayah yang amat penyayang dan memahami jiwa anak2nya, tp bila bercakpa tntg mak, aku mmg sdeh ckit, ylah ak xprnh kenal siapa mak kndung aku, menurut cite ayah aku mereka bercerai slps 1 mggu ak dilhirkan, kata ayah aku ag, mak aku curang dibelakangnya smasa mgandungkan aku, kdang aku trtnya gak kat diri sndri btol kew aku nie anak yg sah, sbb ayah aku prnh ckp mak ak curang dibelakang dia masa mgdungkan aku, tp bila aku tnya kat ayah aku aku nie btol ke anak dia, ayah aku, ya dik ank ayah, smpai menitis airmata ayh aku, sejak pada ari2 aku dah xda tnya kt ayah aku lagi tntg pkra 2. tp masa umur aku dlm usia 2 thun, ayah aku amik keputusan utk berkahwin lgi, kata ayah aku pada ank2nya biar ada seorg ibu menjaga kita skrg, ayah aku xnk kami adik2 beradik kehilangan kasih sayang seorg ibu. mula2 aku xterasa sgt ada mak tiri nie, tp bila umur aku masuk 5 thun , ada seorg kwan aku ckp yg emak tiri nie jhat dan garang dan sejak pada ari2 aku dah xsukakn mak tiri aku nie.. urmmm

snyuman

inilah pertama kali aku tulis blog, mula 2 aku rasa ssuh gak nk wat blog nie, ylah xada sapa nk ajarkan, so aku buat perlahan. atlast trjdlah blog aku nie.. haha.. opsss lupa lak nak knal diri aku blh dikenali sbg lonely girl, sbb ak nie jnis cepat sunyi, wlpn dh ada brpunya (pakwe) tp aku ttap rasa sunyi, aku pon xthu knpa.. mybe dia berada jauh dari aku kot..kdang aku rasa mnyesal lak caple jauh nie, dahlah ssuh nk jmpa.