Khamis, 24 Mac 2011

bila kawan menjadi musuh

mesti korg rasa pelikkn bila bca tjukkat atas 2, tp i2lah realitinya. kali nie aku nk bercerita tntg kwan aku yg ak cerita smlm 2 aku just nk smbung sikit cew, tp kali nie aku nk berceita drpd seorg kwan brtkur mjd seorg musuh, tp mkg korg akn kata aku nie jhatkan, ylah sggup seorg kwan 2 mjd musuh..tp bkn ak nk smua nie, tp aku xleh la nk berkwan dgn org yg brpura2 kwan dgn aku.. aku ada seorg kwan yg amat rapat masa belajar di sekolah rendah dulu, tp aku xthu ntah knpa bila naik skolah mngah perhubungan kami mjd dingin skali, tanpa aku sedari, ada 1 hari , dia mengaibkan aku depan orang, ya allah malunya aku masa 2 smua org mmdang serong pada aku, ak pon xthu knpa jd mcm 2. tp kuasa allah i2 amat besar, rupanya orang yg myebarkan fitnah trhadap diriku adalah shbat baik aku sndri.. masa 2 aku rasakan gelap gelita dunia ku ini, akhirnya aku bertnya pada dia knpa dia snggup wat aku mcm nie, korg nak thu apa alasan yg dia bg padaku, katanya aku ada mburukan dia dulu, masyaallah masa bila plak aku bercerita tntg kburukan pada org lain, sejak pada kisah itu , aku ngan dia mula mjadi musuh. sejak dari peristiwa 2 aku amat berhati 2 mncari seorg kwan, sejak pada 2 aku mula sedar, bahawa seorg shbat sjati pasti ada ketika ssuh @ snang tp kwan aku, bila snag jew snggup mjd sahabt aku, bila aku ssuh smuanya mjd musuh, bukan aku nak sangat kwan aku jd musuh tp aku xsnggup brkwan dgn orng yg brpura2 brkwan dgn aku. ylah aku mahu sahabat yg sentiasa ada bersamaku ketika ssuh@ snag. masa aku belajar disalah 1 insitusi dipantai timur,bdk baru, aku nie org yg mduh mesra dgn smua org, aku ingt lg masa 2 dia ssuh sgt,aku pon bantulah dia, tp bila dia dh jmpa kwn dia yg 1 negeri dgn dia, dia mula lupakan aku, sdih sgt aku rasa. ylah masa2  mula dia dtg tmpt bljar 2, aku yg bantu dia, sejak pada 2 aku mula benci org yg berasal dari k di pantai timur.. mmmm sampai disini sahaja celotoh aku .. mmm t aku akn smbung tntg cerita lain plak'

Tiada ulasan:

Catat Ulasan